Summa sidvisningar

söndag 11 oktober 2015

Ett tag sedan..

Ligger i sängen just nu och borde väl egentligen ta och sova men jag fick lust att skriva lite först. Kanske för att rensa hjärnan lite? 
De var ju ett tag sen jag skrev.

Vi har varit förkylda här hemma. Förra helgen kom T hem och fick sen någon form av "magsjuka" som höll i sig en dag.  Sen under helgen vart V förkyld med feber och rinig näsa. På söndan var det min tur med samma förkylning plus problem med luftvägarna som jag oftast får när jag ens blir bara lite förkyld. Därav är jag så noga med att jag inte vill träffa folk som är för förkylda för att jag blir så dålig. Och nu har vi ju en liten med så träffa förkylt folk i onödan är ju onödigt.
Förkylnings helgen var kämpig med lite sömn osv. Samtidigt så kom mamiga perioden igång och jag vill inte sova i min säng. Så vi har kämpat på här hemma. 
Men i onsdags då trodde jag att jag skulle bryta ihop. Både jag och jäntan var nästan friska Men trötta såklart. När jag ska till och göra gröt åt V så passar jag även på att plocka fram frukost åt mig själv och upptäcker då att kylskåpet inte fungerar. Allt var fisljummet. Tog och ringde T för att berätta och medans så vispar jag ihop gröt åt V.
Jag smakar på gröten och ger till V med tanken att den smaka sötare än vanligt. V tittar på mig lite fundersamt men äter. Efter nästan halva tallriken ser jag att jag vispat ihop vällingpulver till gröt! 
Ja va säger man!? Kaos. 
Och det måste ha varit någon som hörde min önskan om att T skulle komma hem för han  fick åka hem samma dag med fullt betalt! Och sen ta ut en föräldradag. 
Nu har vi lånat en liten kyl av farfar i väntan på vår nya. Och det är nästan så att jag trivs med den lilla! Men bara nästan.
Innan vi blev förkylda här hemma så hann vi hälsa på den nykläckta kusinen med, söt såklart! 

I fredags var jag iväg och red islandshäst! de var ca 2 år sen sist jag red och va mysigt det var! Och behövligt. 
Igår hade jag hit Tessan på vin och tjejsnacks kväll och idag har vi spenderat eftermiddagen hos svärmor och blev bjudna på goan mat. 







1 kommentar:

  1. Tur att ni är friska nu. Kanske vi kan ses snart.
    Mysigt att rida kan jag tänka mig. Minns de otroligt snälla och väluppfostrade islandshästarna du red i ... var det Holmsveden? Den gången jag fick ställa i ordning en häst till nån som var försenad. Det var mys.
    Kram.

    SvaraRadera